15 Ekim 2009 Perşembe

Cadılar Bayramı




İngiltere de yaşayan biri olarak, kültürlerinin bir parçası olmasından ötürü Cadılar bayramı (Halloween) i buradakilerin kutlamasını anlayabiliyorum ( Her sene 31 Ekim'de) . Onları anlıyorum da bizim özentilerin bunu Türkiye'de kutlamalarını aklım almıyor.
Burada çocukların kutladığı, evebeynlerin ise sadece kostüm tasarlamada ve çocuklarını kapıları çalarken, başlarına bir şey gelmemesi için 200-300 metre uzaktan çocuklarını izledikleri bir kutlama. Apartmanda yaşıyorsanız, anne ya da baba genellikle koridorun sonunda çocukları gizlenerek bekliyor ve iki yetişkin olarak göz göze geldiğinizde ise başları ile sizi selamlamak ve gülümsemekle yetiniyorlar. Gençlerin düzenledikleri partiler de var tabii. Hoş gençliğe deliye her gün bayram misali yeter ki parti için bir bahane olsun. Türkiye de ise bakıyorum büyükler kutluyor. Çocuk ruhlu olmalarından kaynaklansa gerek !!!


Halloween'in kutlanma nedenleri çok önemli olmasa da, özellikle çocukların heyecanlarını bir o kadar da ürkekliklerini izlemek hoşuma gidiyor. Çünkü benim dairemin kapısı da "Şaka mı Şeker mi?" sorusu ile en az 5-6 kere çalınıyor. Şeker sepetimin içerisine genelde lokum da koyuyorum. Bir şekilde daha evvel tatmış olan çocuklar gözleri parlayarak lokumları sepetten avuçlayarak alırken, bilmeyenler ise kandırıldıkları hissine kapılarak önce kızgınca yüzüme bakıyorlar sonra da ellerindeki lokumları sepetteki şekerlerle değiştiriyorlar. Hoşuma gidiyor.


Cadılar bayramında genellikle David'in becerikliliği sayesinde ben de balkonuma bir balkabağı yerleştiriyorum. Bu sene de büyük ihtimal ışıklı bir balkabağı hazırlar, çocukları beklemeye koyuluruz.


Hiç yorum yok: